2011. május 14., szombat

Patricia Briggs: Megszólít a hold



Eredeti cím: Moon Called - Mercy Thompson  1.
Kiadó: Agave
Kiadás éve: 2011
Műfaj: fantasy, kaland, romantikus
Amiért elkezdtem olvasni: Elég kevés könyv szól a vérfarkasokról. A könyvek 3/4-e vámpírokról szól. Amikor láttam, hogy végre egy új sorozat és olvastam a könyvkritikákat tudtam, ezt nekem is el kell olvasni.
Története: Mercy Thompson egy egyszerű sivatagi kisváros autószerelője. De ez csak a látszat. Ő egy Járó. Amikor akar képes prérifarkassá változni. De az ő fajtája ritka. Mellette lakik az ottani vérfarkas falka alfa hímje, Adam. Az ő szabályaihoz muszáj alkalmazkodnia, ha békében akar élni. Próbál mindig békés, feltűnésmentes lenni, de egyik nap egy fiatal vérfarkas betoppan hozzá és munkát keres. Megsajnálja a fiút, ezért ad munkát neki, de ezzel események sorozatát indítja el. Adam-et majdnem megölik és a lányát, Jesse-t elrabolják. Mercy kénytelen visszatérni nevelőapjához és régi szerelméhez.
Vélemény: Az első fejezeteket olvasva teljesen átlagos sztorinak tűnik. De már akkor is leköti az embert. De a történet fokozatosan beindul és megismerjük a Patricia Briggs által épített világot. Ebben a világban a természetfeletti lények egymás mellett élnek hol ellenségként, hol barátként viszonyulnak egymáshoz, de mindenképp figyelnek arra, hogy ne leplezzék le őket. De amióta a világ egyre modernebb, egyre nehezebb a dolguk és fokozatosan kezdik felfedni a világ előtt kilétüket. Ez is oka a fő konfliktusnak a műben. A világ szerintem nagyon jól és logikusan fel van építve, ami mindenképp leköti az embert. De vannak a műnek hibái is. Nekem a legfeltűnőbb, hogy a karakterek kidolgozottsága hagy némi kívánni valót maga után. Bár megismerjük a karakterek jellemét nagy vonalakban, de mélyebben nem. Mondjuk ez még megbocsáltható egy első kötetben. Bár mások mondtak egyéb hibákat is, de nekem ez volt és többet nem nagyon vettem észre. Ami viszont nagyon tetszett, hogy mélyről megismerjük a vérfarkasok falkáinak felépítését, viszonyulását egymáshoz, világhoz és hogy itt tényleg igazi vérfarkasokról van szó. Nem kis kutyusokról, akiket simogatni lehet, megvédik az embereket és mindig hűségesek. Nem. Itt bemutatják, hogy megváltoztatja a vérfarkaslét az embert és hogy nem olyan veszélytelenek.Az is plusz pont, hogy nem tizenévesek a főszereplők. Ha jól vettem ki Mercy a huszas évei közepén jár. A többiek meg már azon jóval túl vannak, de kinézetileg nem. Adam karaktere különösen tetszett és Mercyvel se volt nehéz azonosulni. Bár olvastam, hogy Anita Blake-hez hasonlítják, de nem igazán mondanám annak. Ebbe nincsen se szex, se erotikus jelenet és Mercy is másabb karakter, mint Anita.  Összességében egy szórakoztató könyvet ismerünk meg, ami a kedvenceim közé került.
Borító: 3/5 (borító alapján biztos nem vettem volna meg.
Könyv értékelése: 10/9 (egy pontot levontam a karakterek miatt.)

Megjegyzés: Most már a könyvkritikáim jobban kidolgozva fogom közölni. Őszintén szólva a sok jó könyvkritika mellett az enyém eltörpül és fejlődnöm kell. :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése