2013. január 3., csütörtök

Marie Lu: Legenda Trilógia - Legenda



Eredeti cím: Legend - Legend Trilogy
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2012
Műfaj: sci-fi, disztópia, kaland, szerelem
Története: 
A jövőben járunk, ahol megszűnt létezni az egységes Amerika. Észak-Amerika két hadban álló nemzet lett: a Köztársaság és a Kolóniák. A történetünk két szálon fut. Az egyik szál June-é, a 15 éves zseni lányé, aki a Köztársaság reménye. A másik szál pedig Day-é, a 15 éves fiúé, aki a köztársaság legkeresettebb bűnözője. Nem ismerik egymást, sose találkoztak egészen addig, míg Day egyik akciója során megsebesít egy Metias nevű tisztet, aki a következő napon meg is hal. Methias nem más, mint June bátyja. Day a gyanúsított, így a lány elhatározza bármit megtesz azért, hogy megtalálja bátyja gyilkosát és megbosszulja a halálát. De tényleg csak ennyiről lenne szó?
Vélemény:
Az alapsztori rögtön megfogott és olvastam jó kritikát is róla. Illetve a Goodreads-en is egész jóra volt értékelve, most meg amúgy is a disztópiás könyvekhez volt/van hangulatom, ezért megvettem és belekezdtem. Örülök, hogy megvettem. Nos, akkor a történet... Általában 10-20 oldal után el tudom dönteni, hogy ez a könyv tetszeni fog vagy nem. Azt figyelem, hogy mennyire jön be az írásmód, karakterek, mennyire köt le a történet. Itt mindegyik rögtön teljesült. A történet nagyon érdekes és a világ is, amit Marie Lu felépített nekünk. Mint minden disztópiás könyvben a nagyhatalom sose olyan kedves, mint hiszed. De azért erre én se gondoltam volna. Bár már az elejétől kezdve éreztem, hogy itt lesz valami, de mégis meg tudott lepni, ami plusz pontot érdemel. A sztori se nem túl lassú, se nem túl gyors. Úgy halad, ahogy haladni kell. Nem erőltetett, sőt, teljesen bele tudtam magam élni. Bár a Kolóniákról és a Patriótákról nem sok mindent tudunk meg, de tökéletesen bemutatja az általa felépített világot. A hiányzó részeket szerintem a többi kötetben fogja bemutatni/taglalni, hisz ez egy trilógia. Akkor a karakterek: a két főszereplő Day és June rögtön a szívemhez nőttek és könnyen tudtam velük azonosulni. Day-el a legkönnyebben, hisz élveztem, hogy végre nem egy ömlengő, romantikus hősről olvasok, hanem egy egész reális fiúról. Sokat szenvedett és mégis talpra tudott állni és kiállni a családja mellett és abban, amiben hisz. Ő fogott meg a legjobban. Illetve az, ahogy bemutatja az eseményeket. Egyszerűen imádtam. A leglehetetlenebb helyzetekből is kikerült és akármi történt erős maradt. De megmutatta az érzelmes, kedves oldalát is. És végre egy pasi, akinek nem az a fő gondja, hogy hány csajt gyűjtsön be vagy hogy áll rajta a ruha. Illetve nem a tipikus titokzatos és szexi, aki sötét titkot rejt. Persze más karakterekkel is találkoztam, akikre ezek nem vonatkoznak, de egyre ritkábbak az ilyen gyöngyszemek. Illetve attól is emberibb, hogy vannak hibái még akkor is, ha született zseni. Akkor jöjjön June. Végre egy csaj, akinek nem az van a homlokára írva: "Várom a szőke herceget fehér lovon, hogy megmentsen." Ő is egy zseni, okos, jól képzett mégsem egy Mary Sue. Miért? Mert annak tűnik, de valójában nem tökéletes. Annak ellenére milyen okos, néha elég naiv tud lenni. És kezdetben lenéző, de még az is megérhető, ha azt vesszük milyen környezetben nőtt fel. Ő egy elég erősen fejlődő jellem, hisz a végére teljesen megváltozott. Illetve azt szerettem benne, hogy milyen akaratos és nem áll meg, míg el nem éri a céljait és kitart az elvei mellett, de nem vakon és felismeri a hibáit. A mellékszereplők szintén jók, még a negatív karakterek sem idegesítettek fel, ami szintén plusz pont, hisz valamikor annyira béna az ellenség, hogy röhögnöm kell. Itt nem. Persze, mint minden történetnek ennek is vannak hibái. Elsősorban a szereplők életkora nem igazán feküdt. Hisz ilyen gondolkodással inkább 17 évesnek tűnnek, mintsem 15 évesnek. Bár Day-t még meg lehet magyarázni miért, de June-t nem igazán. Mégsem olyan zavaró tény ez. Illetve a másik hiba, hogy Day és June kapcsolata kicsit gyors nekem. Alig voltak együtt pár napot máris egymásba szerettek.  Mégsincs bajom vele, sőt imádom őket együtt. A kapcsolatuk egyáltalán nem nyálas, hanem aranyos és érezni, hogy még alakulnia kell. És az szintén pozitívum, hogy a romantika nem ment a történet rovására. Itt a főszereplőknek nem csak azon jár az esze, hogy a másik mit csinál és hogy vele legyen, hanem ettől nagyobb gondjai vannak. Illetve van egy gondom még vele. Túl rövid, és túl hamar kivégeztem és a végén megmaradt az az érzés, hogy: Olvasni akarom a második kötetet! Ami sajnos még nem jelent meg Amerikában, de január végére várható és remélem itt is minél hamarabb megjelenik. Összességében úgy érzem egy új kedvenc született.
Borító: 4/5 (csak azért, mert hozzászoktam a történet miatt. Amúgy nem annyira jött be)
Könyv értékelése: 5/5 (mindenhol így értékelik, így visszatérek én is rá. A régebbieket majd átírom ilyen értékelésre.)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése