2013. június 12., szerda

Kendare Blake: Anna sorozat - Vérbe öltözött Anna


Eredeti cím: Anna dressed in Blood
Kiadó: Geopen Kiadó
Kiadás éve: 2012
Műfaj: fantasy, horror, romantikus
Története: Főszereplőnk Cas Lowood szellemekre vadászik és őket helyezi örök nyugalomra. Apja is ezzel foglalkozott és halála után a fiú még inkább a munkába temetkezik. Anyja nap, mint nap segíti, hisz boszorkány léte miatt rendelkezik egy kis spirituális erővel. Egyik nap Cas régi ismerősüktől kap egy hívást egy különös szellemtől, aki egy kisvárosban kísért. Végül úgy dönt utána néz. Be is épül a helyi középiskolába és már kezdené feladni, de egyszercsak a városszéli elhagyatott házban találkozik Annával, aki sokkal agresszívabb és veszélyesebb, mint azt el tudta képzelni. Innentől kezdve elhatározza, hogy mindenképp levadássza.
Vélemény: Azért kezdtem el, mert sok jót hallottam róla, valamint sokan azt írták, hogy hasonlít az Odaátra, ami nagy kedvencem. Egy egyszerű kikapcsolódást vártam tőle, de sokkal többet kaptam. Bár tényleg hasonlít az Odaátra, de mégse annak koppintása, csak az alaphelyzet egyezik meg. A szellemvadászatok bemutatása és a felkészülés rá különösen élvezetes volt. Kissé féltem, hogy most fiú szemszögéből fogom olvasni a történetet, mert eddig csak legtöbbször negatív tapasztalatom volt (káromkodással és nagyképűsködéssel akarták velem elhitetni, hogy fiú szemszögéből írják a történetet) Itt kellemeset csalódtam. Még sokkal jobb volt, mintha egy lány szemszögéből írták volna. Az írónő stílusa könnyed, mégis a fiúkra jellemző szlenget/felfogást használja. Cas karaktere meg különösen szimpatikus. A történetért is odavoltam, hisz bár volt, amit ki lehetett találni mégis meg tudott lepni. Ami kicsit meglepett az a romantika. Nem gondoltam volna, hogy lesz ebben a könyvben mégis raktak bele. Először kissé bizarr volt, aztán mégis megkedveltem. Különösen tetszett, ahogy bemutatta Cas és Anna kapcsolatát és mélyen megérintett. Amikor Anna története kiderült különösen sajnáltam szegény lányt. A végére meg nem számítottam. Bár olyan lezártnak hatott, mégis van második kötete, amit mindenképp el fogok olvasni, hisz ezt sem bírtam letenni. 
Borító: 5/5
Könyv értékelése: 5/5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése